ملیناملینا، تا این لحظه: 14 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره

عسل مامان و بابا

یـــــــــــــــــــــــــــــوم العباس

1393/8/11 9:13
نویسنده : مامان
772 بازدید
اشتراک گذاری

 

شب تاسوعای حسینی صدای رعدآسایی در فضای نقاط مختلف پایتخت شور و شعور حسینی می پیچد و با فریادهای ˈیئل یاتار، طوفان یاتار؛ یاتماز حسینین پرچمیˈ ،ˈ ای شمع حرمخانه قربانین اولوم عباسˈ عزاداران سیاهپوش، دست ها را بطرف آسمان بلند میکنندوقطرات اشک بر چهره های غمبار می غلطند
عصر تاسوعا ول وله عجیبی در شهر زنجان بپا می شود و سوگواری مردم درماتم و عزای سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و 72 یار باوفای آنحضرت، به اوج خود می رسد.

عزاداران پیر و جوان، با شور و حال وصف ناپذیری، خاطره از خودگذشتگی و شجاعت حبیب ابن مظاهر ، علی اکبر و علی اصغر را در اذهان زنده می کنند، بطوریکه هرکس و رهگذری با مشاهده آن اشک ماتم می ریزد وبرسر وسینه می زند.

این خیل عظیم جمعیت مشتاق عزاداری حسینی علیرغم ایجاد ترافیک و راه بندهای بسیار در خیابانهای شهر، رانندگان خودروهای سواری مختلف را مشتاق به انتقال آنان به محل عبور دسته عزاداری می کنند.

بسیاری از محورهای اصلی شهر تا صد ها متر دورتر با حجم انبوه خودرو ها و اتوبوسهای حامل عشاق حسینی شلوغ شده و تردد برای تمامی آنها مشکل می شود.

تعداد قربانی هایی که جلوی دسته عزاداری حسینیه اعظم ذبح می شود این حسینیه را به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا در مکه سالانه بیش از هفت و هشت هزار راس قربانی و نخستین قربانگاه در جهان تشیع مبدل ساخته است.

این مراسم سال هاست شکوه و عظمت خاص خود را دارد و می رود تا سال به سال با افزایش خیل عظیم عزاداران شرکت کننده، به عنوان بزرگترین مجمع عاشقان امام حسین (ع) در جهان شناخته شود.

حرکت حسینیه اعظم زنجان

 

الـتــــــــــــــــــــــــــــتماس دعــــــــــــــــــــــــــــــــــــا

پسندها (4)

نظرات (6)

مامان اعظم
12 آبان 93 11:02
باز محرم رسید، ماه عزای حسین سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین التماس دعا
مامان امیرحسین
14 آبان 93 10:21
. شش ماهه على به دوش بابش دادند / یک جام از آن باده نابش دادند چون با لب تشنه حاجت آب نمود / با تیر سه شعبه اى جوابش دادند . . . ماهم هشتم محرم زنجان بودیم.. راستی خوشحال میشم باهم دوست بشیم..
مامان
پاسخ
لینکتون کردم
مامان اعظم
15 آبان 93 11:40
سلام عزیزم متشکرم. امیدوارم شما هم بتونید یه داداش یا ابجی خوشگل مثله ملینا براش بیارید تا از تنهایی دراد. مامان ملینا جون باور کن بچه ها تو بزرگی بیشتر به داداش یا آبجی احتیاج پیدا می کنند که غمخوار و پشتشون باشه. شما هم دست به کار شید
مامان
پاسخ
انشالله ببینم چه پیش می آید.
•♥مامان متین♥•
15 آبان 93 19:30
سلام عزاداریتون قبول خانومی التماس دعا جسارتا شما زنجان هستید؟ اگه هستید خوش بحالتون من عاشق یکپارچگی عزاداری اونجا هستم
مامان
پاسخ
قبول حق باشه .بله زنجانی هستم و زنجان زندگی می کنیم.
مامی بهنام وملینا
15 آبان 93 23:57
عزا داریاتون قبول التماس دعا دخمل خوشگلمون رو ببوس
مامان
پاسخ
قربونت برم خاله
مانی محیا
20 آبان 93 13:52
عزیزم محتاجیم بدعا